ОЦІНКА ГАЗОДИНАМІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ НА ВИХОДІ З РОБОЧОГО КОЛЕСА ПРИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ВЕНТИЛЯТОРНОЇ УСТАНОВКИ МІ-2МСБ
DOI:
https://doi.org/10.15588/1607-6885-2022-2-10Ключові слова:
вузол вентилятора (ВВ), відцентрове колесо (ВК), метод кінцевих елементів (МКЕ), система охолодження (СО), модернізація, повітряна система, авіаційний компресор, мастильні радіатори.Анотація
Мета роботи. Аналіз методів підвищення ефективності системи охолодження агрегатів двигуна АІ-450М вертольоту Мі-2МСБ та оцінка газодинамічних параметрів на виході з робочого колеса. вентиляторної установки МІ-2МСБ
Методи дослідження: метод кінцевих елементів (МКЕ).
Отримані результати. Проведені дослідження показали, що застосування відцентрового вентилятора в якості основного елемента в системі нагнітання повітря, кондиціювання салону та охолодженні систем і агрегатів двигуна надають наступні можливості та покращення:
- при незмінних обертах та без змін системи трансмісії збільшити кількість прогонного повітря на
200–300 %; - знизити температуру агрегатів, що зазнають нагріву до значень, рекомендованих керівництвом з експлуатації;
- підвищити строк служби складно-навантажених елементів системи з’єднання валів вільної турбіни з валом головного редуктора;
- зменшити ризик нещасних випадків, які відбуваються через неякісне кондиціювання кабіни пілотів та пасажирських місць.
Був проведений аналіз можливих видів модернізації СО, в роботі проведена розрахункова оцінка газодинамічних параметрів на виході з робочого колеса – до під-радіаторного простору. Проблема була вирішена за рахунок зміни виду робочого колеса з аксіального на відцентровий.
Наукова новизна. Проблема створення ефективної та надійної системи охолодження внутрішніх систем та агрегатів легкого багатоцільового літака Мі-2МСБ, що зазнав модернізації з заміною застарілих двигунів ГТД-350 на більш нові, серії АІ-450 – нагальна, в умовах відсутності аналогічних вертольотів легкої категорії вітчизняного виробництва. Важливою складовою безпеки та надійності працездатності усіх компонентів вертольоту є підтримання правильного теплового режиму його складових.
Практична цінність. Одержані результати мають важливе значення в подальшому процесі виробництва та модернізації вертольоту Мі-2 усіх модифікацій з новітніми двигунами, а також для проектів по розвитку вертольотобудування в Україні – МСБ-2 «Надія», МСБ-6 «Отаман», МСБ-8 та інших. Можливість підвищення ефективності охолодження, кондиціювання та зменшення навантаження на двигун збільшують ресурс, надійність роботи компонентів та покращують комфорт та експлуатаційні характеристики для пілотів та пасажирів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Версії
- 2023-01-09 (3)
- 2023-01-09 (2)
- 2023-01-05 (1)
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права Creative Commons
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.