Дослідження утворення профілю обробленої поверхні при кінцевому фрезеруванні інструментом з великим вильотом

Автор(и)

  • С. І. Дядя Національний університет "Запорізька політехніка", м. Запоріжжя, Україна
  • О. Б. Козлова Національний університет "Запорізька політехніка", м. Запоріжжя, Україна
  • Є. В. Кушнір Національний університет "Запорізька політехніка", м. Запоріжжя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15588/1607-6885-2021-3-8

Ключові слова:

фрезерування, автоколивання, поверхня різання, тонкостінний елемент деталі, осцилограма.

Анотація

Мета роботи. Дослідити механізм формування профілю обробленої поверхні при фрезеруванні інструментом з великим вильотом

Методи дослідження. Застосовували експериментальний метод з використанням спеціального стенду, який дозволяє моделювати пружну систему деталі з різними динамічними властивостями, записувати осцилограми коливання деталі та інструменту в процесі різання. Фрезерування виконували фрезою з режимами різання, при яких виникають автоколивання. Для визначення закономірностей руху деталі та інструменту застосовували метод суміщення фрагментів осцилограм.

Отримані результати. Досліджено схему формування профілю обробленої поверхні в умовах фрезерування з автоколиваннями інструментом з великим вильотом. Встановлено, що вільні коливання інструменту після виходу зуба із зони різання мають більшу, ніж у деталі, інтенсивність. Це впливає на положення точки врізання на поверхні різання. Для визначення періоду та розмаху автоколивань фрези та деталі виконано спрямування ділянки осцилограми з автоколиваннями за допомогою фільтра Савицького-Галея. Порівняння з поверхнею різання ділянок осцилограми деталі та інструменту при фрезеруванні показало, що ідентичною їй є форма коливань фрези. За результатами експериментальних досліджень було визначено відхилення від лінії пружної рівноваги першої хвилі автоколивань фрези і побудовано графік його зміни. Виконані дослідження підтвердили раніше встановлений вплив на формоутворення обробленої поверхні відхилення від положення пружної рівноваги першої хвилі автоколивань при зустрічному фрезеруванні.

Наукова новизна. Встановлено, що профіль обробленої поверхні при фрезеруванні кінцевими фрезами з великим вильотом безпосередньо пов’язаний з відхиленням інструменту від положення пружної рівноваги при автоколиваннях.

Практична цінність. Отримані результати показують вплив інструменту з великим вильотом на формування обробленої поверхні при фрезеруванні з автоколиваннями.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-07

Номер

Розділ

Моделювання процесів в металургії та машинобудуванні